Sla je slag

Je hebt sla. En je hebt sla. Volgens AGF.nl (de site voor branchegenoten in de Aardappelen, Groente en Fruit) is de ene slasoort althans de andere niet!

De site noemt alle soorten, terecht, veelzijdig, makkelijk in gebruik en gezond (vol vitamine, anti-oxidanten en andere goede voedingsstoffen), maar wil je het echt goed doen kies dan voor Romaine. Romaine bevat onder meer de meeste Vitamine A. Daarnaast bevat deze soort hoge gehaltes vitamine C, kalium, foliumzuur, luteine en Vitamine K.

Vier groepen slasoorten zijn vergeleken, te weten botersla, ijsbergsla, gifsla en bindsla. Romaine valt onder de laatste categorie.

Wellicht een leuk en ook gezond ideetje voor vanavond: de Spaanse aardappelsalade naar recept van 24Kitchen. Super, super heerlijk kan ik je vertellen! Vervang de kropsla van het recept door Romaine en je doet niet alleen je smaakpapillen, maar je hele lichaam een plezier.

Smakelijk!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s