Kritiek op HelloFresh neemt toe

De concurrentie onder maaltijdbox-leveranciers is momenteel moordend. In het geval van HelloFresh lijkt het erop dat dat terug te zien is in de keuzes die het bedrijf maakt. De consument is not amused.

HelloFresh heeft de afgelopen jaren goede zaken gedaan. De naamsbekendheid is enorm en velen hebben wel eens een maaltijdbox van het bedrijf geprobeerd. Toch is het duidelijk niet al goud dat er blinkt: bij de Consumentenbond regent het althans klachten.

De kritiek is drieledig, weet NU.nl te vertellen. Zo wordt de agressieve, respectloze en jolige manier van verkopen op straat gehekeld, zouden opzeggingen niet altijd goed verwerkt worden en worden de voorwaarden van de gratis verstrekte cadeaukaarten onduidelijk gevonden. Alleen laatstgenoemde zou al goed zijn voor ruim honderd klachten.

Met de kaart kan met korting een maaltijdbox besteld worden. Het zou de consument daarbij niet helder genoeg zijn dat het verplicht is ook een tweede doos te bestellen, en dat de korting daarvoor niet geldt.

Hardnekkig en respectloos

Volgens de Bond is er al langer sprake van klachten, maar is dit de afgelopen maand erger geworden. De waakhond roept het bedrijf nu op maatregelen te nemen.

HelloFresh heeft (nog) niet gereageerd op de aantijgingen.

Update: HelloFresh gaat de cadeaukaarten aanpassen. Op de nieuwe variant komt duidelijker te staan wat de voorwaarden zijn.

 

Kennismaken met HelloFresh met Charlotte Blitzblum: 

 

Lees ook: Jamie Oliver en HelloFresh slaan handen ineen.

One comment

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s